2. NYEMAK WAWANCARA
Nyemak wawancara kuwi salah
sawijining jinis nyimak sing kudune diduweni para siswa ana sajroning
piwulangan basa Jawa. Piwulangan nyemak iki nduweni tujuan nglatih “kepekaan”
murid sajroningnampautawa nggoleki informasi. Informasi kasebut digunakake
kanggo nyengkuyung ketrampilan migunakake basa liyane kayata wicara lan nulis.
Piwulangan nyemak wawancara bisa
dilakokake kanthi maneka cara lan teknik penyajian. Kayata, nyemak langsung
utawa nyemak nganggo piranti rekaman saka kaset / video.
Ing ngisor iki diwenehi tuladha
salah sijining teknik piwulangan nyemak wawancara kanthi kegiyatan ing ngisor
iki.
1. Nyemak wawancara lan nyathet bab
kang wigati tur mranani ati.
Topik ana sajroning wawancara mesthi
beda-beda. Bab kuwi gumantung saka apa kang dibutuhake piyayi sing wawancara
lan sing nyemak. Wawancara bisa merak ati menawa si penyemak mirasa topike
aktual lan dibutuhake.
2. Nggawe dudutan bab kang wigati lan
merak ati
Sawise ditemokake informasi sing wigati lan merak ati,
banjur para siswa didhawuhi nggawe kelompok diskusi lan ndiskusikake bab-bab
penting lan merak ati sing ana sajroning wawancara mau. Gatekno lan waspadakno
bab kang wigati lan merak ati mau wiwit saka pambukaning wawancara tumekaning
pungkasaning wawancara. Sakwise rampung, saben-saben wakil saka kelompok
nglaporake asile, kelompok liyane menehi tanggapan. Kanthi dhasar tanggapan
kasebut owahane hasil kerja kelompok dadi luwih becik.
3. Nggawe dudutan isi wawancara
Saka informasi sing wigati tur merak ati mau,
saben-saben siswa nggawe kasimpulan / dudutan saka hasile wawancara mau. Carane
kanthi ngrembakakake bab-bab kang wigati singwisdicathet para siswa kanthi
migunakake tandha hubung/sambung sing gumathok. Cekak-aose, dudutan kuwi
ditulis kayadeene ngarang gancaran (prosa) ora awujud pitakonan-pitakonan
maneh. Sakwise rampung, garapane para siswa diijolake karo kancane.
Tlitinen hasil garapan kancamu kanthi migatekake
isi, cara nggunakake ukara, tandha wacan lan ejaan, sarta pase nggawe
kasimpulan / dudutan. Sakwise kuwi hasil singwisditliti kuwi dilaporake lan
ditanggapi.
TULADHA NYEMAK WAWANCARA
Ing ngisor iki ana tuladha nyemak
NASIBE SENI TRADHISIONAL KANG
MRIHATINAKE
Siswa : Sugeng siang, Bu? Kula
Gisellya wakil saking kelas XI IPA 1 badhe nyuwun wekdal Ibu kangge wawancara
minangka syarat njangkepi tugas piwulangan Basa Jawa. Saged nggih, Bu?
Guru : Bisa wae.
Siswa : Ngaten, Bu. Kados pundi
nasibipun seni tradisional samangke?
Guru : Wah, mrihatinake
banget. Sebab para mudha saiki akeh sing ninggalake seni tradhisional mau.
Malah akeh sing wis ora ngerti bbabar pisan. Mbok menawa luwih kepencut lan
nengenake seni barat.
Siswa : Kenging menapa kok saged
kedadosan makaten, Bu?
Guru : Mesthine ya akeh
sebabe. Salah sijine miturut analisise Ibu, para mudha saiki kepingin banget
diarani modern, ora kettinggalan zaman, terus mbudidaya bisa nguwasani seni
barat. Ning ya kuwi banjur ninggal seni tradisional. Jalaran diarani wis kuno,
ndeso, ora njamani, lan liya-liyane.
Siswa : Lajeng kados pundi
ngrembakaken malih seni tradisional menika, Bu?
Guru : Ya macem-macem
carane. Sering nonton seni tradisional, ajar seni tradisional, lan piwulangan
basa jawa kuwi kalebu salah sijining cara nglesterake seni lan budaya Jawa.
Siswa : Lajeng menawi wonten sekolah
mriki, menapa ingkang sampun katindakaken pihak sekolah gegayutan kaliyan
nglestarekaken budaya Jawa?
Guru : Lo, kowe kuwi
kepiye, visi misine sekolah iki rak babagan budaya ta? Eling apa ora? Terciptanya
insan relegius yang berjiwa nasionalis yang unggul dalam prestasi dan luhur
budi berwawasan global. Tegese, sekolahe awake dhewe iki mbudidaya tansah
antuk prestasi, utamane babagan seni. Jalaran menawa nggayuh prestasi akademik
ora kaconggah, ya terus nguber prestasi babagan seni. Malah SMA-ne
dhewe iki nduweni sebutan utawa paraban mirunggan lho. Sebagai sekolah
pewaris budaya. Apa ora hebat?
Siswa : Kok saged makaten, Bu?
Guru : La, iya, ta?
Amarga sekolahe dhewe kuwi, nduweni kethoprak, wayang wong, seni teater,
trampil nari, pokoke sing magepokan karo seni tradisional.
Siswa : Ooo inggih, Bu. Kula nembe
nggagas babagan menika. Menawi umpaminipun seni-seni menika saged tansah
dipun leluri mangke rak sae, nggih, Bu? Lajeng ngaten lo, Bu. Miturut Ibu,
kanthi ngleluri budaya lan seni tradhisional Jawa menika menapa wonten
paedahipun?
Guru : Akeh banget, ta,
Nok. Apa kowe ora tau krungu negara yang berbudaya itu dapat dilihat dari
kesenian yang dimilikinya.
Siswa : Ngaten, nggih, Bu? Matur
nuwun sanget, nggih, Bu, wekdalipun. Assalamu’alaikum Wr. Wb.
Guruu : Wa ’alaikum Salam Wr. Wb.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar